artykuł nr 1

Sposoby załatwiania spraw

Godziny otwarcia Urzędu: od poniedziałku do piątku, w godzinach: 8.00 - 15.30

Godziny przyjęć interesantów: od poniedziałku do piątku, w godzinach: 8.00 - 15.30

Dyrektor w sprawie skarg i wniosków przyjmuje w każdą środę od 13.00 do 15.00

Sprawy złożone w kancelarii Urzędu (pisma, faxy, korespondencja elektroniczna) rejestrowane są w Dzienniku korespondencji gdzie zostają opatrzone pieczęcią wpływu oraz datą i kolejnym numerem wpływu. 

Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia KPA, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.

Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę, łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

O każdym przypadku niezałatwienia sprawy, w terminie określonym w art. 35 lub w przepisach szczególnych, organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572).  Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej:

  • imię i nazwisko osoby od której pochodzi,
  • adres (kod pocztowy, miejscowość, ulicę i nr domu) tej osoby,
  • przedmiot sprawy, której dotyczy.

 

Kategorie spraw załatwianych w Urzędzie:

  1. rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy - pok. nr 2;
  2. sprawy archiwalne - pok. nr 3;
  3. świadczenia dla osób bezrobotnych - pok. nr 4, 5;
  4. pośrednictwo pracy dla pracodawców, zatrudnianie cudzoziemców - pok. nr 6;
  5. poradnictwo zawodowe - pok. nr 7;
  6. pośrednictwo pracy dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy - pok. nr 9;
  7. kancelaria - pok. nr 14;
  8. rozliczenie finansowe dotacji, doposażenia i wyposażenia nowych miejsc pracy - pok. nr 21;
  9. odwołania od decyzji i postępowanie administracyjne - pok. nr 27;
  10. instrumenty rynku pracy - prace interwencyjne, staże, roboty publiczne, prace społecznie użyteczne - pok. nr 29, 35;
  11. dotacje na uruchomienie działalności gospodarczej, wsparcie pracodawców tworzących nowe miejsca pracy (doposażenia i wyposażenia miejsc pracy) - pok. nr 33;
  12. kontrola zewnętrzna i wewnętrzna - pok. nr 34;
  13. szkolenia osób bezrobotnych i poszukujących pracy - pok. nr 37, 38.